Národný inštitút vzdelávania a mládeže

PREPÁJANIE FORMÁLNEHO A NEFORMÁLNEHO VZDELÁVANIA A PRÍKLADY DOBREJ PRAXE

Napriek tomu, že na Slovensku neexistuje národná stratégia priamo zameraná na rozvoj podnikateľských zručností, spoločnosť si čoraz viac uvedomuje nevyhnutnosť viesť mládež k ich rozvoju. Neformálne, prierezové, medzigeneračné, interkultúrne a komunitné vzdelávanie, ako aj iné formy práce s mládežou sú pre mladých ľudí nenahraditeľným priestorom, kde môžu tieto kľúčové kompetencie získať. Téma zvyšovania podnikateľskej gramotnosti je súčasťou Stratégie SR pre mládež a jedným z jej cieľov jerozvíjanie a posilňovanie kľúčových kompetenciímladých ľudí pre pracovný aj súkromný život. Je to nevyhnutným predpokladom na dosiahnutie stavu, v ktorom bude môcť každý mladý človek naplno rozvinúť svoj potenciál.

Okrem rozvoja kľúčových a podnikateľských zručností Stratégia SR pre mládež si dáva za ciele aj:

Rozvoj podnikateľských zručností je pokrytý aktivitami rôznych organizácii vo formálnom a neformálnom vzdelávaní. Príkladmi dobrej praxe na Slovensku sú:

Hoci kvalifikácia „pracovník s mládežou“ je zaradená do Národného kvalifikačného rámca, v systéme formálneho vzdelávania nie je možné takúto kvalifikáciu alebo potvrdenie o nej získať.

Viac informácii o stave formálneho vzdelávania v európskych štátoch nájdete na stránkach Eurydice.

Viac o neformálnom vzdelávaní v európskych štátoch nájdete na stránkach Youth Wiki.

Vďaka projektu Youth Wiki mohol vzniknúť tento text.